Gry w działaniach reklamowych stosuje się niemal od początku przemysłu gier komputerowych. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, gry reklamowe nie są odbierane jako reklama – bardziej jak rozrywka dostarczana przez danego producenta czy markę.
Zastosowanie gry w marketingu pozwala zwykle na znacznie dłuższy czas kontaktu z marką czy produktem, niż w przypadku innych form reklamowych. Jednocześnie często gracze nie posiadają świadomości, iż grając, zapoznają się siłą rzeczy z produktem, usługą czy informacją na temat danej firmy.
Należy tutaj odróżnić reklamę w grach od gry reklamowej (czyli tzw. advergames). Gra reklamowa to produkcja w pełni dedykowana danej kampanii. Już na etapie budowania konceptu gry zastanawiamy się w jaki sposób wpasować dany produkt czy markę w scenariusz gry. Składowe gry, począwszy od tła, loga czy elementów interfejsu, aż po postacie, wirtualne przedmioty czy choćby zadawane pytania – wszystko to może w jakiś sposób nawiązywać do reklamowanego przedmiotu. Zastosowana kolorystyka elementów, wykorzystane dźwięki czy muzyka, drobne smaczki w postaci animowanych elementów charakterystycznych dla produktu czy nawet logotyp będący elementem bonusowym w grze – możliwości są nieograniczone, a zależą tylko od pomysłu, jaki przyjdzie nam do głowy.
Nasza firma zajmuje się zarówno produkcja od strony technicznej – programowania; wizualnej – grafika i animacje; jak również od strony koncepcyjnej. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu i przeszło 150 wyprodukowanych grach, chętnie bierzemy udział w opracowywaniu scenariuszy gier.
Zapraszamy do współpracy zarówno agencje reklamowe, interaktywne oraz social media – jak również klientów docelowych, którzy chcą wypromować swoje produkty/usługi czy całą firmę, w unikatowy i bardzo atrakcyjny dla odbiorcy sposób. Posiadamy kilkadziesiąt silników do gier, dzięki którym możemy szybko produkować kolejne gry reklamowe.
Cechy gier reklamowych:
- długi czas kontaktu użytkownika z reklamą
- brak odczuwania irytacji związanej z odbieraniem przekazu reklamowego, z którym często mamy do czynienia przy bardziej klasycznych formach reklamy
- gra dostarcza rozrywki, więc użytkownik w pozytywny sposób kojarzy markę/firmę/produkt
- możliwość zorganizowania konkursu celem zwiększenia zaangażowania odbiorców
- duża ilość danych na temat gracza (statystyki gry, sposób grania, czas spędzony na graniu)
- możliwość wykorzystania w działaniach promocyjnych w Social Media
- możliwość edukowania odbiorców na temat szczególnych cech danego produktu (gry edukacyjne)
Wybrane przykłady naszych realizacji gier reklamowych: