produkujemy gry html5, mobilne, flash, społecznościowe, rekrutacyjne, edukacyjne, szkoleniowe, reklamowe

Gry reklamowe – advergames

ikona_gry_reklamoweGry w działaniach reklamowych stosuje się niemal od początku przemysłu gier komputerowych. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, gry reklamowe nie są odbierane jako reklama – bardziej jak rozrywka dostarczana przez danego producenta czy markę.

Zastosowanie gry w marketingu pozwala zwykle na znacznie dłuższy czas kontaktu z marką czy produktem, niż w przypadku innych form reklamowych. Jednocześnie często gracze nie posiadają świadomości, iż grając, zapoznają się siłą rzeczy z produktem, usługą czy informacją na temat danej firmy.

Należy tutaj odróżnić reklamę w grach od gry reklamowej (czyli tzw. advergames). Gra reklamowa to produkcja w pełni dedykowana danej kampanii. Już na etapie budowania konceptu gry zastanawiamy się w jaki sposób wpasować dany produkt czy markę w scenariusz gry. Składowe gry, począwszy od tła, loga czy elementów interfejsu, aż po postacie, wirtualne przedmioty czy choćby zadawane pytania – wszystko to może w jakiś sposób nawiązywać do reklamowanego przedmiotu. Zastosowana kolorystyka elementów, wykorzystane dźwięki czy muzyka, drobne smaczki w postaci animowanych elementów  charakterystycznych  dla produktu czy nawet logotyp będący elementem bonusowym w grze – możliwości są nieograniczone, a zależą tylko od pomysłu, jaki przyjdzie nam do głowy.

Nasza firma zajmuje się zarówno produkcja od strony technicznej – programowania; wizualnej – grafika i animacje; jak również od strony koncepcyjnej. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu i przeszło 150 wyprodukowanych grach, chętnie bierzemy udział w opracowywaniu scenariuszy gier.

Zapraszamy do współpracy zarówno agencje reklamowe, interaktywne oraz social media – jak również klientów docelowych, którzy chcą wypromować swoje produkty/usługi czy całą firmę, w unikatowy i bardzo atrakcyjny dla odbiorcy sposób. Posiadamy kilkadziesiąt silników do gier, dzięki którym możemy szybko produkować kolejne gry reklamowe.

Cechy gier reklamowych:

  • długi czas kontaktu użytkownika z reklamą
  • brak odczuwania irytacji związanej z odbieraniem przekazu reklamowego, z którym często mamy do czynienia przy bardziej klasycznych formach reklamy
  • gra dostarcza rozrywki, więc użytkownik w pozytywny sposób kojarzy markę/firmę/produkt
  • możliwość zorganizowania konkursu celem zwiększenia zaangażowania odbiorców
  • duża ilość danych na temat gracza (statystyki gry, sposób grania, czas spędzony na graniu)
  • możliwość wykorzystania w działaniach promocyjnych w Social Media
  • możliwość edukowania odbiorców na temat szczególnych cech danego produktu (gry edukacyjne)

 

Wybrane przykłady naszych realizacji gier reklamowych:

  1. Polpharma – Graj z sercem – pasjans
  2. Procter&Gamble – Super Transfer – menadżer piłki nożnej
  3. PZU Noc na zamku – mapping
  4. Ferrero – Kinder Niespodzianka – memo
  5. Norton – Virus Keeper – gra społecznościowa
  6. HP Tech Team – edycja Blade – gra flash
  7. MiniMini+ Hasbro – Połaskocz Lily