Gry społecznościowe to ten rodzaj gier, który w znaczny sposób wykorzystuje mechanizmy dostępne na takich stronach jak Facebook. Takie gry mogą być doskonałym narzędziem, które przyciągnie nowych fanów do firmowego fanpage.
Gry tego typu to zwykle gry wykonane w technologii Flash lub HTML5. Różnią się jednak od typowych produkcji tym, że są zintegrowane z wewnętrznym systemem danej sieci społecznościowej – wykorzystują np. Facebook API. Dzięki tej integracji możliwe jest wykorzystanie wielu ciekawych interakcji pomiędzy graczami. Użytkownicy mogą zapraszać się do gry i otrzymywać za to różnego rodzaju profity. Mogą także porównać swoje rezultaty z rezultatami swoich znajomych. A czasem nawet wspólnie grać w jedną grę.
Co więcej, czasem gry wykorzystują zdjęcia użytkowników lub listy ich znajomych, by zbudować ciekawe interakcje, z użyciem tych elementów – wyobraźmy sobie grę, w której wewnątrz pojazdu, którym sterujemy, widać naszą podobiznę pobraną z naszego profilowego zdjęcia.
Wybrane cechy i możliwości gier społecznościowych:
- lista rankingowa z możliwością porównania z naszymi znajomymi
- zapraszanie znajomych do gry
- profity w grze za zaproszenie znajomych (zarówno dla gracza, jak i zapraszanej osoby)
- udostępnianie treści z gry (np. pochwalenie się wirtualną zdobyczą lub wynikiem)
- zachęcanie użytkowników do polubienia firmowej strony na FB – fanpage
- wyświetlanie działania użytkownika w panelu aktywności znajomych
- mikropłatności – zarabianie na grze poprzez sprzedaż wirtualnych dóbr wewnątrz gry
Wybrane realizacje z zakresu gier społecznościowych: